2 tidsrøvere i din virksomhed

Har du svært ved at finde tid til at mødes med kunder eller udvikle nye produktidéer? Føles det som om, du bruger tid på en masse uvæsentlige opgaver? Læs med her, hvor vi guider dig til de arbejdsopgaver, der røver allermest tid fra det, du egentligt burde lave. Som virksomhedsejer kan det være rigtig svært at slippe tøjlerne og lade nogle andre overtage opgaverne. Det er ganske almindeligt, at opgaver som rengøring og madlavning, hvis der er kantine på arbejdspladsen, bliver klaret af et firma udefra. Men der er også opgaver, som kan være tættere på det, din virksomhed laver til daglig, som du med fordel kan hyre en anden virksomhed til.

Slip for at bøvle med tallene

Hvis du har en mindre virksomhed, har dine medarbejdere sikkert mange forskellige funktioner. Det er selvfølgelig smart på mange punkter, da dine medarbejdere på den måde er mere fleksible og kan løse mange forskellige opgaver. Lige på et punkt kan det dog være en rigtig dårlig idé at have en medarbejder, der ikke er uddannet inden for feltet, til at sidde bag tasterne. Når det kommer til regnskab og bogføring, er der nemlig en lang række ting, der skal være i orden. Der er love, der skal overholdes, og du vil selvfølgelig gerne være sikker på, at dine medarbejdere får det rigtige i løn, og at virksomhedens regnskab er, som det skal være. Derfor kan det hurtigt blive en klods om benet på den medarbejder, der skal klare tallene ind imellem de øvrige opgaver. Det er både dyrt og besværligt, hvis der bliver lavet fejl, og derfor kan det bestemt anbefales at hyre et professionelt firma til at tage sig af det. På den måde kan du nemmere slappe af og koncentrere dig om de opgaver, du interesserer dig for. Læs mere om bogføring til din virksomhed her.

Præsentér din virksomhed professionelt

I dag er det vigtigt, at din virksomhed præsenterer sig professionelt på de sociale medier og med en flot hjemmeside. Med mindre du har ansat en kreativ, computernørdet grafiker til at stå for lige præcis det, kan det kun gå for langsomt. Måske virker det som en ligegyldig opgave, men hvis kommende kunder ikke kan finde rundt på din hjemmeside eller synes, den ser gammeldags og kikset ud, er der ikke stor sandsynlighed for, at de ringer til dig. Ligesom med regnskabet kan det hurtigt blive en slem tidsrøver, hvis du eller en medarbejder selv går i gang uden at have de rette forudsætninger. Det tager lang tid at sætte en hjemmeside op, så den ser ordentlig ud, og når du ansætter en professionel, kan du være sikker på at få et godt resultat. Det samme gælder ikke, hvis Marianne, der for nyligt var på PowerPoint-kursus, bliver sat på opgaven. Når du samarbejder med en grafiker eller et reklamefirma, kan du nemt få både visitkort, arbejdstøj, skilte, eller hvad du ellers har brug for. Så får du et strømlinet look, og kunderne kan nemmere genkende dit logo.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *