Det skal du gøre og ikke gøre, når du sælger B2B 

B2b Betalingsservice

Det kan være svært at gennemskue, hvad der egentlig skal til, før man får succes med sit B2B salg, og det er en rigtig krævende proces, som godt kan tage noget tid. I denne artikel kigger vi nærmere på, hvad man bør og ikke bør gøre, når man prøver at sikre B2B salg. 

Du bør ikke sætte dine priser for lavt

Den ideelle kunde for en B2B virksomhed er en, der går op i, om dit produkt skaber værdi, og om det er af en vis kvalitet, og for dem er det vigtigere end prisen på produktet. Hvis du sætter dine priser for lavt, kan den ideelle kunde muligvis komme til at mistænke produktet for at være af ringe kvalitet og for ikke at være værdiskabende. Så i stedet for at konkurrere så meget på pris så fokuser hellere på at markedsføre dig på dit produkts kvalitet og værdiskabelse. 

Du bør ikke satse på lavtplacerede indkøbere

Det kan være lokkende at forsøge sig med de lavtplacerede indkøbere, fordi det er nemmere at skabe kontakt til dem, men ofte har de ikke særligt meget magt og kan muligvis ikke takke ja til det, du tilbyder, på deres virksomheds vegne. Dermed er det ofte spild af tid at kontakte dem.

Du bør ikke kun skamrose dit produkt men også snakke om hvilke resultater, produktet kan skabe 

Det er godt, at du har et produkt, som har en masse fordele, men i stedet for kun at snakke om, hvor godt produktet er så fortæl også om hvilke resultater, produktet kan skabe i købervirksomheden, for det er det, virksomheden i sidste ende er mest interesseret i. De skal vide, at dit produkt kan gøre en positiv forskel i deres virksomhed, og det skal du overbevise dem om. Dermed skal du også have din value proposition klar, så at de helt præcist ved hvilken værdi, du kan skabe hos dem.

Du bør mindske mængden af manuelt arbejde

Selvom CRM systemer er et vigtigt redskab, så skal den tid, du bruger på det, ikke overskygge den tid, du kunne have brugt på at pleje dit forhold til kunden. Du bør derfor højst bruge CRM til at indføre de vigtigste oplysninger på kunden som kontaktinformationer, aftaler og dato.

Du bør identificere interessenter, før der tages kontakt til virksomheden

I virksomheder kan der være mange forskellige personer, som har magten til at takke både ja og nej til et tilbud. Det er derfor vigtigt at identificere disse interessenter og undersøge, hvad de forskellige personer kunne have af betænkeligheder i forhold til at tage beslutningen om at købe. På den måde kan du forberede dig på eventuelle indvendinger og have løsninger klar, så at de alligevel kommer til at kunne se potentialet i dit produkt. 

Har du hørt om B2B betalingsservicen Repaytio?

Med den nye betalingsservice Repaytio bliver det meget nemmere for dig som indehaver af en B2B virksomhed at betale samt opkræve småfakturaer i forbindelse med B2B handel. Har du lyst til at vide mere om betalingsservicen, så klik videre til deres hjemmeside her

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *