Står du med en helt fantastisk ide til et produkt, som du gerne vil prøve at videreudvikle? Der er nogle ting, du kan begynde at overveje, inden du begynder at videreudvikle produktet.
Målgruppen er for eksempel en god ide at overveje, inden du begynder på produktionen. Er der overhovedet andre end dig selv, der synes, det er et fedt produkt? Hvilken målgruppe tænker du, kunne være interesserede i dit produkt? Er det til virksomheder eller privatpersoner? Det er vigtigt at sikre sig, at produktet kunne være interessant for målgruppen, så du rent faktisk kan sælge dit produkt. Det kan derfor være en rigtig god ide at lave en kundeanalyse, så din ide kan blive evalueret.
Det kan også være en rigtig god ide at undersøge konkurrenter. På denne måde sikrer du dig, at du ikke ender med et produkt, som er præcist som ét, der allerede bliver solgt et andet sted. På denne måde kan du også skabe dig et overblik over, hvordan du på et senere tidspunkt kan markedsføre dit produkt. Du kender nemlig allerede til dine konkurrenter, så du kan nemt markedsføre dig på, hvad der gør dit produkt specielt.
Derefter kan det være en rigtig god ide at beskytte din ide. Det er afgørende at afklare, hvilke rettigheder du skal søge om eller forsvare, når du lancerer et nyt produkt og skaffe kapital dertil. Det kan være en god ide at alliere sig med en, der har styr på det juridiske, så du er sikret at gøre dette helt korrekt.
Herefter kan du begynde at prøve at udvikle dit produkt. Kan du ikke selv gøre det, så kan du for eksempel få hjælp fra MP Udvikling. De er eksperter i at omdanne idéer til færdige produkter, så de har styr på, hvad de laver. De hjælper både med at gennemgå din ide og specifikationerne på produktet, hvorefter de kan lave en mockup, så I kan se på mekaniske udfordringer, og du kan få lov til at se produktet og mærke det med dine egne hænder.